(απο τις μαθήτριες του Στ1 Σταυρούλα Ρ. και Χαρά Ε.)
ΑΜΦΙΠΟΛΗ: Μια ξεχωριστή αρχαιολογική ανακάλυψη που θα απασχολήσει για χρόνια την επιστημονική κοινότητα και κορυφώνει την προσμονή για την ταυτότητα του νεκρού που είναι θαμμένος στο μνημείο.
Στο λόφο Καστά βρέθηκε μνημείο που, όπως υπογραμμίζει ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Πέτρος Θέμελης , είναι «ένας μακεδονικός τάφος,
που ξεφεύγει όμως από τη γενική εικόνα αυτού του τύπου τάφων, έχοντας μεταξύ άλλων περισσότερους θαλάμους, πέρα από τη σκάλα εισόδου, που είναι ο δρόμος προς τον τάφο».
Δυο Σφίγγες, που βρέθηκαν από τους ανασκαφείς στην είσοδο του μνημείου, ακέφαλες και άπτερες και στέκονται στα δύο τους πόδια μαρτυρούν την ελληνική καταγωγή του μνημείου και ήταν η αρχική ένδειξη για τις σημαντικές ανακαλύψεις που θα ακλουθούσαν, αφού αμέσως φάνηκε ότι επρόκειτο για ταφικό μνημείο κάποιου πολύ σπουδαίου ανθρώπου της ιστορίας μας.
Οι ανακαλύψεις διαδέχονται η μια την άλλη και η πιο πρόσφατη αφορά ένα εξαιρετικής ομορφιάς ψηφιδωτό.
Όπου να ναι αναμένεται να λυθεί ο νέος γρίφος του τάφου της Αμφίπολης, αυτός που δημιουργήθηκε με την αποκάλυψη του ψηφιδωτού με τη μοναδική παράσταση και το κομμάτι του που κρύβεται ακόμη κάτω από όγκο χώματος.
Πηγή: http://www.iefimerida.gr
ΑΜΦΙΠΟΛΗ: Μια ξεχωριστή αρχαιολογική ανακάλυψη που θα απασχολήσει για χρόνια την επιστημονική κοινότητα και κορυφώνει την προσμονή για την ταυτότητα του νεκρού που είναι θαμμένος στο μνημείο.
Στο λόφο Καστά βρέθηκε μνημείο που, όπως υπογραμμίζει ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Πέτρος Θέμελης , είναι «ένας μακεδονικός τάφος,
που ξεφεύγει όμως από τη γενική εικόνα αυτού του τύπου τάφων, έχοντας μεταξύ άλλων περισσότερους θαλάμους, πέρα από τη σκάλα εισόδου, που είναι ο δρόμος προς τον τάφο».
Δυο Σφίγγες, που βρέθηκαν από τους ανασκαφείς στην είσοδο του μνημείου, ακέφαλες και άπτερες και στέκονται στα δύο τους πόδια μαρτυρούν την ελληνική καταγωγή του μνημείου και ήταν η αρχική ένδειξη για τις σημαντικές ανακαλύψεις που θα ακλουθούσαν, αφού αμέσως φάνηκε ότι επρόκειτο για ταφικό μνημείο κάποιου πολύ σπουδαίου ανθρώπου της ιστορίας μας.
Οι ανακαλύψεις διαδέχονται η μια την άλλη και η πιο πρόσφατη αφορά ένα εξαιρετικής ομορφιάς ψηφιδωτό.
Όπου να ναι αναμένεται να λυθεί ο νέος γρίφος του τάφου της Αμφίπολης, αυτός που δημιουργήθηκε με την αποκάλυψη του ψηφιδωτού με τη μοναδική παράσταση και το κομμάτι του που κρύβεται ακόμη κάτω από όγκο χώματος.
Ορισμένοι, πάντως, εκτιμούν ότι αν στο τμήμα του ψηφιδωτού που λείπει απεικονίζεται η Περσεφόνη μαζί με τον Πλούτωνα, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο τάφος ανήκει σε κάποιον από την οικογένεια του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ανασκαφείς, που προσπαθούν να μεταφέρουν τις υποστυλώσεις για να βγάλουν το χώμα που έχει απομείνει στον δεύτερο θάλαμο και έτσι να αποκαλυφθεί πλήρως το μωσαϊκό, δουλεύουν και στον τρίτο θάλαμο. Συγκεκριμένα, από την Παρασκευή αφαιρούν σταδιακά το χώμα από τον τρίτο θάλαμο, το ύψος του οποίου φθάνει τα οκτώ μέτρα!
Στόχος των αρχαιολόγων είναι να αφαιρέσουν όλο το χώμα, προκειμένου να διαπιστώσουν αν ο συγκεκριμένος θάλαμος είναι ο ταφικός ή αν το μνημείο συνεχίζεται. Σημειώνεται ότι στον τέταρτο τοίχο έχει βρεθεί ένα μικρό πορτάκι με άνοιγμα 96 εκατοστών, για το οποίο οι ανασκαφείς μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουν ούτε το πού μπορεί να οδηγεί, ούτε κάτι παραπάνω. Παράσταση με την αρπαγή της Περσεφόνης έχει βρεθεί και στον επονομαζόμενο τάφο της Περσεφόνης, ενώ η μορφή της Περσεφόνης υπάρχει και στον τάφο της Ευρυδίκης.
Η τοιχογραφία με την αρπαγή της Περσεφόνης έχει βρεθεί σε έναν κιβωτιόσχημο τάφο στις Αιγές, με διαστάσεις 3Χ4,5 μ., που χρονολογείται γύρω στο 350 π.Χ. και ο οποίος ανήκε σε μια νεαρή γυναίκα, περίπου 25 χρόνων, που πρέπει να πέθανε στη γέννα και θάφτηκε εδώ μαζί με το βρέφος της. Μάλιστα, εικάζεται ότι είναι μία από τις επτά συζύγους του Φιλίππου Β', πιθανότατα η Νικησίπολις από τις Φερές, η μητέρα της Θεσσαλονίκης.
Ο τάφος της Ευρυδίκης ανακαλύφθηκε το 1987 από τον Μανόλη Ανδρόνικο, 4 μέτρα ανατολικά του «τάφου του Ρωμαίου» και θεωρείται ο παλαιότερος μακεδονικός τάφος που έχει ανακαλυφθεί. Ο Μανόλης Ανδρόνικος θεωρούσε ότι εκεί είχε ταφεί η Ευρυδίκη, η μητέρα του Φιλίππου Β', χωρίς αυτό ακόμη να έχει εξακριβωθεί πλήρως.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ανασκαφείς, που προσπαθούν να μεταφέρουν τις υποστυλώσεις για να βγάλουν το χώμα που έχει απομείνει στον δεύτερο θάλαμο και έτσι να αποκαλυφθεί πλήρως το μωσαϊκό, δουλεύουν και στον τρίτο θάλαμο. Συγκεκριμένα, από την Παρασκευή αφαιρούν σταδιακά το χώμα από τον τρίτο θάλαμο, το ύψος του οποίου φθάνει τα οκτώ μέτρα!
Στόχος των αρχαιολόγων είναι να αφαιρέσουν όλο το χώμα, προκειμένου να διαπιστώσουν αν ο συγκεκριμένος θάλαμος είναι ο ταφικός ή αν το μνημείο συνεχίζεται. Σημειώνεται ότι στον τέταρτο τοίχο έχει βρεθεί ένα μικρό πορτάκι με άνοιγμα 96 εκατοστών, για το οποίο οι ανασκαφείς μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουν ούτε το πού μπορεί να οδηγεί, ούτε κάτι παραπάνω. Παράσταση με την αρπαγή της Περσεφόνης έχει βρεθεί και στον επονομαζόμενο τάφο της Περσεφόνης, ενώ η μορφή της Περσεφόνης υπάρχει και στον τάφο της Ευρυδίκης.
Η τοιχογραφία με την αρπαγή της Περσεφόνης έχει βρεθεί σε έναν κιβωτιόσχημο τάφο στις Αιγές, με διαστάσεις 3Χ4,5 μ., που χρονολογείται γύρω στο 350 π.Χ. και ο οποίος ανήκε σε μια νεαρή γυναίκα, περίπου 25 χρόνων, που πρέπει να πέθανε στη γέννα και θάφτηκε εδώ μαζί με το βρέφος της. Μάλιστα, εικάζεται ότι είναι μία από τις επτά συζύγους του Φιλίππου Β', πιθανότατα η Νικησίπολις από τις Φερές, η μητέρα της Θεσσαλονίκης.
Ο τάφος της Ευρυδίκης ανακαλύφθηκε το 1987 από τον Μανόλη Ανδρόνικο, 4 μέτρα ανατολικά του «τάφου του Ρωμαίου» και θεωρείται ο παλαιότερος μακεδονικός τάφος που έχει ανακαλυφθεί. Ο Μανόλης Ανδρόνικος θεωρούσε ότι εκεί είχε ταφεί η Ευρυδίκη, η μητέρα του Φιλίππου Β', χωρίς αυτό ακόμη να έχει εξακριβωθεί πλήρως.
Ο τάφος ονομάζεται και τάφος του θρόνου, λόγω του θρόνου που βρέθηκε σε αυτόν και ο οποίος είναι πλούσια διακοσμημένος, με επίχρυση ανάγλυφη ζωφόρο και μικρότερες ζωγραφισμένες φιγούρες. Στο πίσω μέρος του θρόνου υπάρχει μια θαυμάσια αναπαράσταση της Περσεφόνης και του Αδη, στο άρμα τους, να βλέπουν μπροστά, με το άρμα να το σέρνουν τέσσερα άλογα.
Τονίζεται ότι το ταφικό μνημείο της Αμφίπολης είναι το πρώτο στο οποίο αποκαλύπτεται ψηφιδωτό που απεικονίζει μορφές, ενώ οι έως τώρα γνωστοί τάφοι μακεδονικού τύπου κοσμούνται με ζωγραφικές παραστάσεις ή ψηφιδωτά με ανεικονικές παραστάσεις.
Τονίζεται ότι το ταφικό μνημείο της Αμφίπολης είναι το πρώτο στο οποίο αποκαλύπτεται ψηφιδωτό που απεικονίζει μορφές, ενώ οι έως τώρα γνωστοί τάφοι μακεδονικού τύπου κοσμούνται με ζωγραφικές παραστάσεις ή ψηφιδωτά με ανεικονικές παραστάσεις.
Πηγή: http://www.iefimerida.gr
χαχαχαχα τι αστειο !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή