About

Η ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα των μαθητών της έκτης τάξης με ειδήσεις , σχόλια, συνεντεύξεις και άλλα ενδιαφέροντα.

Η Σχολική Εκδρομή στην Αθήνα!

Από τη μαθήτρια του ΣΤ1, Σοφία Κ.
Όλοι ανυπομονούσαμε γι' αυτή τη μεγάλη εκδρομή στην Ελληνική Βουλή. Επιτέλους έφτασε η ημέρα και την Παρασκευή 9 του Μάη στις 8:00 το βράδυ ήμασταν όλοι στον επιβατικό σταθμό του λιμανιού. Στις 9:00 είχαμε μπει στο πλοίο Knossos των Minoan Lines (μινωικές γραμμές). Αυτή η βραδιά ήταν αξέχαστη για όλους μας, παντού στο πλοίο ακουγόταν παιδικά γέλια, τρέχαμε εδώ κι εκεί και μάθαμε απέξω όλους τους επισκέψιμους χώρους στο πλοίο. Στις 0:30 είχαν πέσει για ύπνο οι περισσότεροι γιατί θα ξυπνούσαμε πολύ πρωί.
Στις 6:00 περίπου ξυπνήσαμε και μπήκαμε στα λεωφορεία μας με προορισμό το μουσείο Ακρόπολης. Εκεί μας ξενάγησαν σε όλα τα εκθέματα, αρχαίοι κούροι και κόρες, μετώπες ναών, καρυάτιδες κ.α. Μάθαμε ότι πολλά έργα τα έχουν πάρει και τώρα βρίσκονται σε μουσεία του εξωτερικού. (Βρετανικό Μουσείο). Κάποια στιγμή κάτσαμε λίγο να ξεκουραστούμε στον τελευταίο όροφο κι από κει μπορούσες να θαυμάσεις την Ακρόπολη σε μια υπέροχη θέα.
Έξω από το μουσείο στην οδό Μακρυγιάννη υπήρχαν μαγαζιά με
πρωτότυπες λιχουδιές για κολατσιό και αφού πήραμε δυνάμεις περίπου στις 10:30 ανηφορήσαμε στον «Ιερό βράχο». Δεν ξέραμε όμως τι μας περίμενε! Τόσο το περπάτημα μέχρι την κορυφή όσο και ο έντονος ήλιος ήταν εξουθενωτικά. Μόλις φτάσαμε στα Προπύλαια κάτσαμε σε σκιερό μέρος πάνω σε μεγάλες πέτρες και η ξεναγός μας είπε με κάθε λεπτομέρεια την ιστορία του λόφου, για το ναό της Απτέρου Νίκης κι έπειτα μας ξενάγησε στον Παρθενώνα και στο Ερεχθείο.
Κατεβήκαμε σιγά σιγά προς το Μοναστηράκι περνώντας δίπλα από την Αρχαία Αγορά για φαγητό. (σουβλάκι στου Μπαϊρακτάρη). Δώσαμε ραντεβού στη πλατεία Συντάγματος κι έτσι περπατήσαμε στην οδό Ερμού, πήραμε παγωτό και μετά μπήκαμε στα λεωφορεία που θα μας οδηγούσαν στο Πλανητάριο. Μπαίνοντας μέσα μείναμε άφωνοι από τον τεράστιο θόλο. Μας πρόβαλαν μια ταινία οικολογικού περιεχομένου. Κάποιοι από μας ζαλίστηκαν προς το τέλος της προβολής και τους πήρε ο ύπνος.
Έπειτα ήρθε η μεγάλη στιγμή που θα μπαίναμε στη Βουλή. Ήταν 6:30 το απόγευμα και παρακολουθήσαμε πρώτα τους εύζωνες της προεδρικής φρουράς να αποδίδουν τιμές στο μνημείο του άγνωστου στρατιώτη. Μια κυρία μας συνόδεψε μέσα, μας είπε για την ιστορία του κτιρίου της Βουλής, μας έβαλε να παρακολουθήσουμε ένα σχετικό βίντεο και μετά μας ξενάγησε στους χώρους. Μεγάλη εντύπωση, μας έκανε η μεγάλη φαρδιά σκάλα με το πυκνό κόκκινο χαλί την οποία ανεβήκαμε νιώθοντας σαν βασιλιάδες. Στον πάνω όροφο μας έδειξαν τον τρόπο που ψήφιζαν παλιά με τη δίχρωμη κάλπη (άσπρο, μαύρο) και κατανοήσαμε τι σήμαινε Μαύρο στο Μαυρογιαλούρο, δεν μας βγαίνουν τα κουκιά… Στον όροφο είδαμε και τη μόνιμη έκθεση με προσωπικά αντικείμενα του Χαριλάου Τρικούπη και του Ελευθερίου Βενιζέλου. Το μέρος όμως που θέλαμε πιο πολύ να πάμε ήταν η αίθουσα του κοινοβουλίου για να καθίσουμε στα έδρανα των βουλευτών. Μπαίνοντας μέσα μας φάνηκε πιο μικρή απ’ ότι την είχαμε φανταστεί. Κάτσαμε στα κεντρικά έδρανα στις θέσεις των ανεξάρτητων βουλευτών και μας εξήγησαν σε ποιες θέσεις κάθεται ο πρόεδρος της βουλής, ο πρωθυπουργός, οι υπουργοί, οι επίσημοι , οι δημοσιογράφοι, οι επισκέπτες και οι διαφορετικές κοινοβουλευτικές ομάδες. Μάθαμε πολλές πληροφορίες για τις συνεδριάσεις , τις ψηφοφορίες και τις εργασίες της Βουλής.
Στο ξενοδοχείο (Fenix – Φοίνιξ) στη Γλυφάδα πήγαμε το απόγευμα και παρέες παρέες ακολουθήσαμε διαφορετικά προγράμματα. Εμείς προτιμήσαμε να πάμε σε ταβέρνα γνωστή στη περιοχή «στη Μπιφτεκούπολη» όπου μας σέρβιραν σε ξεχωριστό τραπέζι (μόνο οι μαθητές) το ίδιο για όλους φαγητό. Μετά μας κέρασαν οι γονείς μας παγωτό και όλη η παρέα περίπου 15 άτομα επιστρέψαμε με το τραμ στο ξενοδοχείο. Πολύ ωραίο το τραμ, γιατί πηγαίνει παραλιακά και δεν το εμποδίζουν τα αυτοκίνητα. Μια άλλη παρέα αρκετών ατόμων πήγε σε ταβέρνα με μουσική «στο Λαδοφάναρο» κι επέστρεψαν αργά με το λεοφωρείο. Εμείς που επιστρέψαμε νωρίτερα στο ξενοδοχείο, βάλαμε τις πιτζάμες μας και παρακολουθήσαμε τον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού (Eurovision) είτε στο δωμάτιο μας είτε κάνοντας επισκέψεις σε άλλων συμμαθητών τα δωμάτια. Κοιμηθήκαμε (στις 00:15) πριν δούμε την ψηφοφορία, γιατί ήμαστε πολύ κουρασμένοι.
Τη Κυριακή το πρωί ξυπνήσαμε κεφάτοι, ετοιμάσαμε τις βαλίτσες μας και κατεβήκαμε να πάρουμε πρωινό από τον πλούσιο μπουφέ του ξενοδοχείου Fenix. Τα λεωφορεία φόρτωσαν τα πράγματά μας και μας μετέφεραν στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού (Ι.Μ.Ε.). Στον προαύλιο χώρο του σκαρφαλώναμε σε κύβους και άλλα ορθογώνια σχήματα και βγάζαμε αναμνηστικές φωτογραφίες μιας και ο καιρός ήταν καταπληκτικός. Η ομάδα μας πέρασε στο εσωτερικό του ιδρύματος, όπου μας παρέλαβε μια νέα συμπαθητική ξεναγός και μας εξήγησε με λίγα λόγια τι θα παρακολουθήσουμε. Στη συνέχεια μας έβαλε σε μια αίθουσα με πολλές τηλεοπτικές οθόνες όπου και παρακολουθήσαμε ένα επτάλεπτο βίντεο για να μας προετοιμάσει τι θα κάνουμε στο τεράστιο θόλο και πως εμείς μπορούμε να δράσουμε κατά τη διάρκεια του εικονικού ταξιδιού. Μας εξήγησε ότι το εικονικό ταξίδι που θα κάναμε θα ήταν στην αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα στην αρχαία αγορά δίνοντας μας πληροφορίες για την εποχή και το μέρος.
Μόλις άρχισε η προβολή το πρώτο πράγμα που έδειξε ήταν ένα
αγγείο, μπήκαμε σ’ αυτό και μαγικά φτάσαμε στην αρχαία εποχή σαν να ταξιδέψαμε με μια μηχανή του χρόνου. Στα χερούλια των καθισμάτων υπήρχαν μικρά κουμπιά κόκκινο, κίτρινο, πράσινο και άσπρο με τα οποία μπορούσαμε να διαλέξουμε προς τα πού θα κινηθούμε. Ψηφίζαμε κι ανάλογα το αποτέλεσμα που μας ανακοίνωναν άμεσα, πηγαίναμε δεξιά ή αριστερά στο εικονικό διαδραστικό ταξίδι μέσα σε αρχιτεκτονικές κατασκευές που φτιαχνόταν μπροστά στα μάτια μας. Μπορούσαμε να απαντήσουμε σε ερωτήσεις Quiz. Αν ήσουν σωστός και απαντούσες ταχύτερα, η ξεναγός ανακοίνωνε τον αριθμό θέσης σου για επιβράβευση από τους υπόλοιπους. Η πιο σημαντική ψηφοφορία ήταν αυτή που ψηφίζαμε σαν τους αρχαίους Έλληνες. Μας είπαν 3 διαφορετικούς λόγους, για τους οποίους ήταν κάποιος υποψήφιος για εξοστρακισμό. Οι περισσότεροι έβαλαν λάθος απάντηση, αλλά εγώ κι ο μπαμπάς μου ψηφίσαμε την περίπτωση κάποιου ο οποίος γινόταν επικίνδυνος για τη κατάλυση της δημοκρατίας στη πόλη. Υποχρεούταν να φύγει σε εξορία για μερικά χρόνια. Αυτό ήταν το σωστό. Άλλο εντυπωσιακό ήταν πως άλλαζαν τα κτίρια στη διάρκεια των αιώνων. Ήταν φοβερό!!
Το επόμενο μέρος που επισκεφθήκαμε ήταν το Αττικό Πάρκο! (13:00) Όλα τα παιδιά ανυπομονούσαν. Η παρέα μας δεν απομακρύνθηκε μέσα στο πάρκο γιατί ξεκινούσε στις 13:30 το Dolphin’s show (επίδειξη δελφινιών). Περιμένοντας λοιπόν επισκεφθήκαμε τη λίμνη με τις μικρές χελώνες (μπορεί και 100 !!) και το χώρο των εξωτικών πουλιών φλαμίνγκο.
Στον χώρο επίδειξης των δελφινιών προλάβαμε και καθίσαμε σε καλή θέση, γιατί οι κερκίδες γέμισαν ασφυκτικά. Πρώτη φορά
παρακολούθησα τέτοιο show και πράγματι ήταν εντυπωσιακό και πολύ εκπαιδευτικό. Τα δελφίνια έκαναν απίστευτα κόλπα, έκαναν άλματα απλά και στριφογυριστά, μόνα τους ή με παρέα, έκαναν αγώνα ταχύτητος, γυρνούσαν, χαιρετούσαν με την ουρά τους ή με τα πτερύγια τους, έβγαιναν έξω από το νερό και τα χαίδευαν οι εκπαιδευτές ή μια εθελόντρια που είχε πάει και πολλά άλλα. Το μωρό δελφίνι των 10 μηνών ήταν 80 κιλά και το ενήλικο αρσενικό ήταν 400 κιλά!!

Ακολούθησε η επίσκεψη σε αμέτρητα ζώα που βρισκόταν μέσα σε
μια αρκετά μεγάλη έκταση. Είδαμε: λάμα, καγκουρό, αετούς αρπακτικά όρνια, κουνελάκια, αγριόγατες, καφέ αρκούδες να μαλώνουν, λύκους, τον δράκο του Κομόντο, γύπες που περιφέρονταν και τους τάιζαν, τεράστιες χελώνες από τα νησιά Γκαλαπάνκος, ελάφια, ζαρκάδια, τσίταχ, λεμούριους με ένα θηλυκό λεμούριο να κρατάει στην αγκαλιά του το μωρό του, μικρά τρωκτικά που έμοιαζαν με κάστορες και άνοιγαν λαγούμια στο έδαφος, ζέβρες. Ταΐσαμε μια νεαρή καμηλοπάρδαλη με φύλλα μουριάς, είδαμε λευκές τίγρεις να κοιμούνται, λιοντάρια να χασμουριούνται, πιθήκους να ξεψειρίζονται, παπαγάλους να μιλάνε, μυρμηγκοφάγους, χιμπατζήδες και πολλά άλλα.

Γεμάτοι γνώσεις και ωραίες εικόνες αναχωρήσαμε από κει άλλοι με προορισμό τη Πλάκα και άλλοι στο Allou Fun Park. Μπήκαμε σε πολλά εντυπωσιακά και ζαλιστικά παιχνίδια. Εκεί διασκεδάσαμε και μετά από 4 ώρες επιστρέψαμε στο πλοίο στις 8:00 μ.μ.

Μετά από όλες αυτές τις πρωτόγνωρες εμπειρίες επιστρέψαμε στη Κρήτη.
Θα μου μείνει αξέχαστη η σχολική εκδρομή της Έκτης Δημοτικού για πάντα !!!